Kedy projekty vyžadujú zvýšenú pozornosť?
Nasledovné príčiny patria medzi tie najvýraznejšie, ktoré spôsobujú najčastejšie zlyhania projektov.
Existuje množstvo dôvodov zlyhaní projektov a je dôležité si uvedomiť, že každý projekt je unikátny a čelí vlastným a špecifickým súborom výziev.
Slabé plánovanie:
Plánovanie projektu je nevyhnutné pre úspech
projektu. Zlé plánovanie môže mať za následok nedostatočný rozpočet, nejasný
rozsah, chýbajúci harmonogram projektu alebo nedostatočnú komunikáciu medzi
členmi tímu. Projektoví manažéri by sa mali pred začatím projektu uistiť, že
majú jasnú predstavu o rozsahu projektu, cieľoch, výstupoch, časových plánoch,
rozpočte a zdrojoch.
Nejasné ciele:
Ciele projektu by mali byť špecifické,
merateľné, dosiahnuteľné, relevantné a časovo ohraničené. Ak sú ciele nejasné,
môže to viesť k zmätku medzi členmi tímu a tí nemusia dostatočne vedieť, na čom pracujú.
Jasné ciele poskytujú tímu zmysel pre smer a účel projektu a zároveň môžu pomôcť projektovým
manažérom merať pokrok a určiť, či je projekt na správnej ceste.
Neadekvátne zdroje:
Projekty potrebujú adekvátne
zdroje, aby mohli byť úspešne dodané a ukončené. Zdroje potrebné na projekt môžu zahŕňať
personál, vybavenie a finančné prostriedky. Nedostatočné zdroje môžu viesť k
oneskoreniam, neúplným výsledkom alebo dokonca k zlyhaniu projektu.
Slabá komunikácia:
Komunikácia je rozhodujúca pre úspech projektu.
Projektoví manažéri by si mali vytvoriť jasný komunikačný plán, ktorý načrtne,
ako budú členovia tímu komunikovať, ako často a aké informácie budú zdieľané.
Zlá komunikácia môže viesť k nedorozumeniam, konfliktom a oneskoreniam.
Scope Creep:
Scope Creep alebo neriadené navýšenie rozsahu projektu nastáva vtedy, keď nie je jasne definovaný
rozsah projektu a do projektu sú pridané ďalšie požiadavky bez riadneho
schválenia alebo kontroly. Narúšanie rozsahu môže viesť k zvýšeným
nákladom, oneskoreniam a potenciálne k zlyhaniu projektu.
Neefektívny - slabý Leadership:
Efektívne vedenie - Leadersbip je
nevyhnutné pre úspech projektu. Projektový manažér by mal mať vynikajúce
komunikačné, plánovacie a rozhodovacie schopnosti. Ak projektovému manažérovi
tieto zručnosti chýbajú, projekt môže trpieť zlým plánovaním, nejasnými cieľmi
alebo nedostatkom smerovania, čo vedie k zlyhaniu projektu.
Neadekvátne riadenie rizík:
Vhodné riadenie rizík je proces identifikácie,
hodnotenia, riadenia a kontroly potenciálnych rizík projektu. Ak riziká nie sú
identifikované alebo adekvátne riešené, môžu mať za následok oneskorenie
projektu, zvýšenie nákladov alebo dokonca zlyhanie projektu.
Technické výzvy:
Technické problémy, ako sú problémy s technickým
riešením, so softvérom, hardvérom alebo infraštruktúrou, môžu viesť k
oneskoreniu projektu alebo dokonca k zlyhaniu projektu. Projektoví manažéri by
sa mali uistiť, že majú vypracovaný „contingency“ - pohotovostný plán na
riešenie technických problémov, ak sa vyskytnú
Základná - štandardná úroveň znalostí, schopností a zručností potrebná k riadeniu štandardných projektov.
Advanced úroveň poskytuje potrebné know - how, nástroje, postupy, procesy a ich konkrétnu aplikáciu vo vašej praxi.
Leadership a soft skills s rastúcimi manažérskymi schopnosťami špecifickými pre projektové prostredie.
vyberte si úroveň workshopu, ktorá vám vyhovuje - vašim ľuďom, požiadavkám firmy a nárokom vašich projektov