V dynamicky sa rozvíjajúcom korporátnom svete moderného biznis prostredia sú základným kameňom úspechu firmy jednotlivci – či už ľudia na rôznych výkonných alebo technických pozíciách, až po manažérov na všetkých úrovniach riadenia.
inšpirujte sa našimi Vybranými workshopmi
kontaktujte násKaždý jednotlivec prináša do
firmy jedinečné spektrum
schopností, skúseností, znalostí,
získaných vedomostí a emocionálnej inteligencie - emocionálnych schopností.
Neurovedci
to popisujú ako individuálnu úroveň rozvoja mozgu – „individual brain
development“. Táto kľúčová oblasť výrazne ovplyvňuje výkonnosť a
spokojnosť zamestnancov v rámci spoločnosti.
V dnešnom rýchlo sa meniacom, aktívne rozvíjajúcom a vysoko konkurenčnom biznis prostredí sa firmy musia snažiť naplno využiť svoj skutočný ľudský potenciál, len tak budú schopné dosahovať významné firemné výsledky a úspechy.
Zameraním sa na tri základné piliere rozvoja – podnietenie individuálnej brilantnosti a jedinečnosti, podpora prostredia tímovej spolupráce a podpora operatívnej / prevádzkovej excelentnosti – vďaka týmto pilierom a oblastiam môžu firmy aktívne rozvíjať bezkonkurenčný výkon a etablovať sa ako lídri vo svojom odvetví.
Úroveň spokojnosti a výkonu zamestnancov môže byť ovplyvnená rôznymi
podmienkami v rámci firmy. Tieto podmienky môžu mať významný vplyv na ich
motiváciu, angažovanosť, celkovú produktivitu, výkonnosť a dosahované
ciele.
V dnešnom dynamickom prostredí si firmy uvedomujú, že skutočný katalyzátor úspechu spočíva v ich zamestnancoch. Uprednostňovaním rozvoja jednotlivcov, podporovaním rozvojového prostredia a optimalizáciou prevádzkovej efektívnosti môžu firmy naplno využiť svoj potenciál a dosahovať pozoruhodné výsledky.
Individuálny stav zamestnanca zahŕňa jeho jedinečné vlastnosti, znalosti, schopnosti a osobný rozvoj.
Individuálny stav zamestnanca zahŕňa jeho jedinečné vlastnosti, znalosti, schopnosti a osobný rozvoj. Patria sem faktory ako:
Kognitívne schopnosti, vedomosti, know - how a zručnosti zamestnanca získané prostredníctvom vzdelávania, tréningov a programov profesionálneho rozvoja.
Minulé pracovné skúsenosti zamestnanca, znalosť odvetvia a špecializovaná odbornosť vo svojom odbore, ktoré prispievajú k jeho celkovým schopnostiam a výkonu.
EQ – Emocionálna inteligencia zamestnanca, jeho sebauvedomenie a schopnosť zvládať emócie, čo výrazne ovplyvňuje jeho interakcie s kolegami, úroveň odolnosti a prispôsobivosť
Individuálny stav každého jednotlivca vo firme je dynamický a môže sa časom vyvíjať prostredníctvom neustáleho učenia a osobného rozvoja. Rozpoznaním a využitím svojich kognitívnych schopností, vedomostí, skúseností a emocionálnych schopností môžu zamestnanci prispieť k úspechu spoločnosti a prispôsobiť sa požiadavkám svojich úloh a rastúcich nárokov.
Firemné prostredie sa vzťahuje na podmienky a dynamiku v rámci firmy,
ktoré priamo ovplyvňujú zamestnancov. Patria sem najmä nasledovné oblasti.
Firemné prostredie zohráva zásadnú úlohu pri formovaní skúseností
zamestnancov a ich schopnosti prosperovať v rámci firmy
.
Riešením týchto
aspektov interného prostredia môže firma vytvoriť pozitívne a podporujúce podmienky,
ktoré podporujú spokojnosť zamestnancov, spoluprácu a dosahovanie vysokého
výkonu.
Pre manažment je nevyhnutné, aby uprednostňoval a neustále sa staral o
firemné prostredie, pretože zohráva významnú úlohu pri formovaní skúseností
zamestnancov a celkového úspechu firmy.
Efektívnosť a výkonnosť interných firemných procesov, pracovných postupov a systémov, ktoré podporujú zamestnancov pri realizovaní ich každodenných úloh a plnení cieľov.
Jasnosť a zosúladenie firemných cieľov, poslania a vízie firmy, ktoré zamestnancom poskytujú jasný zmysel, význam, účel a smerovanie.
Firemné „operations“ zahŕňajú širšie organizačné aspekty, ktoré
ovplyvňujú výkonnosť a spokojnosť zamestnancov.
"Operations“ firmy poskytujú kontext, v ktorom zamestnanci pracujú,
ovplyvňujú ich schopnosť podávať požadované výkony a prispievajú k celkovému
úspechu firmy.
Dostupnosť a efektívnosť technologických nástrojov a zdrojov, ktoré zvyšujú produktivitu a zefektívňujú pracovné procesy.
Konkurenčné prostredie a vzťahy spoločnosti s jej klientmi alebo zákazníkmi, môžu spoločne ovplyvniť pracovné požiadavky a nároky, priority a tiež aj príležitosti pre rozvoj a rast.
Pochopením a riešením súhry a vzájomných interakcií medzi týmito tromi oblasťami môžu firmy vytvárať prostredie, ktoré podporuje spokojnosť zamestnancov, ich angažovanosť, vysokovýkonné nastavenie a dosahovanie požadovaných výsledkov.
Individuálny stav a rozvoj - tvorí základ a kľúčové východiská pre schopnosti, vedomosti a emocionálne schopnosti zamestnanca
Firemné & tímové prostredie - prostredie spoločnosti ovplyvňuje ako sa tieto individuálne črty rozvíjajú, usmerňujú a využívajú v rámci tímov a oddelení
Firemná prevádzka - „operations“ – prevádzka spoločnosti poskytuje širší kontext a podporu potrebnú na to, aby zamestnanci pracovali efektívne a prispievali k plneniu cieľov firmy
V dnešnom náročnom biznis prostredí si spoločnosti uvedomujú, že kľúč k úspechu nespočíva len v ich produktoch alebo službách, ale aj v rozvoji a pohode ich najcennejšieho aktíva: ich zamestnancov. Pochopením a riešením kritických oblastí individuálneho rozvoja, firemného prostredia a firemnej prevádzky môžu firmy rozvíjať recept na úspech, ktorý poháňa spokojnosť zamestnancov, ich angažovanosť a výnimočný výkon.